H Τέχνη στο Μουσείο και το Σχολείο – Γνωρίζοντας την εργαλειοθήκη του Project Zero

Οι Τέχνες αποτελούν ένα σημαντικό στοιχείο στην εκπαίδευση των παιδιών, καθώς υποστηρίζουν την καλλιτεχνική έκφραση, προτάσσουν τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού, κινητοποιούν την επιθυμία του για έρευνα και δημιουργία, αναπτύσσουν τις ικανότητες και δεξιότητές του και διαμορφώνουν τις αξίες, τις στάσεις και τις συμπεριφορές του.

Σκοπός του επιμορφωτικού προγράμματος είναι οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τον Έντεχνο Συλλογισμό  (Artful Thinking) ο οποίος προωθεί την συστηματική χρήση έργων τέχνης, φωτογραφιών, αντικειμένων με σκοπό την ενίσχυση της σκέψης και της μάθησης.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και άλλους  επαγγελματίες που ασχολούνται με τον Πολιτισμό και επιθυμούν να εντάξουν τις ρουτίνες σκέψης του έντεχνου συλλογισμού στο εκπαιδευτικό πλαίσιο που δραστηριοποιούνται.

Οι συμμετέχοντες θα μελετήσουν τις στοχαστικές διαθέσεις του Έντεχνου Συλλογισμού με τις αντίστοιχες ρουτίνες  σκέψης, καθώς και επιπρόσθετες ρουτίνες της εργαλειοθήκης του Project Zero με σκοπό να εμβαθύνουν στην μελέτη της αισθητικής εμπειρίας μέσω της συστηματικής παρατήρησης και κριτικής ανάλυσης  έργων τέχνης και αντικειμένων.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα διαρκέσει επτά εβδομάδες και παρέχεται επιμορφωτικό υλικό που μπορεί να εφαρμοστεί στη καθημερινή διδακτική πρακτική.

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  1. Αξιοποίηση της Τέχνης στην Εκπαίδευση

Σκοπός της ενότητας:

  • Να συνειδητοποιήσουν οι επιμορφούμενοι ότι η εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες συμβάλλει στην ολοκληρωμένη μάθηση, γιατί ενώ γίνεται η γνωστική προσέγγιση διαφόρων θεμάτων, ενεργοποιείται ταυτόχρονα η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η συναισθηματική έκφραση και η φαντασία των παιδιών.
  1. Παρατήρηση έργων τέχνης και αντικειμένων – Η χρήση των ερωτήσεων

Σκοπός της ενότητας:

  • Να εξοικειωθούν οι επιμορφούμενοι με βασικά στοιχεία του οπτικού εγγραμματισμού: Να μάθουν δηλαδή, να παρατηρούν έργα τέχνης και αντικείμενα, να αναγνωρίζουν τα στοιχεία τους, να αναζητούν και να εντοπίζουν έμμεσες πληροφορίες και μηνύματα που απορρέουν από αυτά μέσα από την χρήση της θεωρίας της πολυδιάστατη προσέγγισης των αντικειμένων και πρωτοκόλλων ερωτήσεων που βοηθούν στην ανάπτυξη της παρατηρητικότητας.
  1. Έντεχνος συλλογισμός: Τι είναι ο έντεχνος συλλογισμός. Στοχαστικές διαθέσεις 1

  Σκοπός της ενότητας:

  • Να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι τι είναι η ερευνητικής ομάδα Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, τι είναι η προσέγγιση  Έντεχνος Συλλογισμός (ΑrtfulThinking), ποιες είναι οι έξι στοχαστικές διαθέσεις της προσέγγισης του Έντεχνου Συλλογισμού, τι είναι  οι ρουτίνες σκέψεις και πως μπορούν να υλοποιηθούν στο εκπαιδευτικό πλαίσιο (μουσείο, σχολείο, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης), ποιες ρουτίνες σκέψεις και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στη  στοχαστική διάθεση παρατήρησης και περιγραφής, στη  στοχαστική διάθεση διερεύνησης απόψεων, στη στοχαστική διάθεση προβληματισμού και διερεύνησης.
  1. Έντεχνος συλλογισμός: Στοχαστικές διαθέσεις 2

  Σκοπός της ενότητας:

  • Να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι ποιες ρουτίνες σκέψεις και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στη στοχαστική διάθεση για σύγκριση και σύνδεση, στη στοχαστική  διάθεση για αιτιολόγηση
  1. Έντεχνος συλλογισμός: Στοχαστικές διαθέσεις 3

  Σκοπός της ενότητας:

  • Να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι ποιες ρουτίνες σκέψεις και με ποια διαδικασία εφαρμόζονται στοχαστική διάθεση προβληματισμού και διερεύνησης, στη στοχαστική διάθεση για την αναζήτηση πολυπλοκότητας.
  1. Επιπρόσθετες ρουτίνες σκέψης από την εργαλειοθήκη του project zero που μπορούν να συνδεθούν με τον έντεχνο συλλογισμό

 Σκοπός της ενότητας:

  • Να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι επιπρόσθετες ρουτίνες σκέψεις (Lenses for Dialogue/Oπτικές Διαλόγου, Creative Hunt/Δημιουργικό Κυνήγι Θησαυρού, See, Think, Make, Discuss/Βλέπω, Σκέφτομαι, Δημιουργώ, Συζητώ, See, Think, Me, We/Βλέπω, Σκέφτομαι, Εγώ, Εμείς από την εργαλειοθήκη του προγράμματος Project Zero που μπορούν να συνδεθούν με τον Έντεχνο Συλλογισμό
  1. Επιπρόσθετες ρουτίνες σκέψης από την εργαλειοθήκη του project zero που μπορούν να συνδεθούν με τον έντεχνο συλλογισμό

 Σκοπός της ενότητας:

  • Να γνωρίσουν οι επιμορφούμενοι επιπρόσθετες ρουτίνες σκέψεις See, Wonder, Connect x2/Κοιτώ, Αναρωτιέμαι, Συνδέω, The Explanation Game/To παιχνίδι της επεξήγησης, Thinking With Images/Σκέφτομαι με εικόνες, Values, Identities, Actions/ Αξίες, Ταυτότητες, Ενέργειες/Δράσεις, Parts, Purposes, Complexities/ Μέρη, Σκοποί, Πολυπλοκότητες, Slow Complexity Capture – Find, Capture, Explain, Wonder Βρες, Αιχμαλώτισε, Εξήγησε, Αναρωτήσου από την εργαλειοθήκη του προγράμματος Project Zero που μπορούν να συνδεθούν με τον Έντεχνο Συλλογισμό

Διδάσκουσα: Νίκη Κάντζου, Νηπιαγωγός, Μ.Δ.Ε. στην Παιδαγωγική και Διδακτική Μεθοδολογία του Νηπιαγωγείου, υποψήφια Διδάκτωρ στη Μουσειακή Εκπαίδευση

Ημερομηνία έναρξης:  22 Μαρτίου 2021

Κόστος συμμετοχής 120 ευρώ

Εκπτώσεις: 100 ευρώ / φοιτητές, κάτοχοι κάρτα ανεργίας, έκπτωση 10% στα μέλη μας, έκπτωση 15% για συμμετοχή σε περισσότερα από ένα σεμινάρια

(Δυνατότητα αποπληρωμής σε 2 δόσεις)

Το πρόγραμμα είναι 50 διδακτικών ωρών και διαρκεί 7 εβδομάδες.

To σεμινάριο πραγματοποιείται με ασύγχρονο τρόπο στην πλατφόρμα εκπαίδευσης του Μουσείου, το υλικό θα δίνεται σταδιακά και θα ακολουθούν εργασίες και δραστηριότητες με μία τελική εργασία.

Βεβαιώσεις παρακολούθησης δίνονται όταν κάποιος/α παρακολουθήσει όλες τις θεματικές ενότητες και παραδώσει τις εργασίες του.

Πληροφορίες/Εγγραφές:

Share Button