Aνακοίνωση βραβευμένων εισηγήσεων 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Aνάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας»

 

Από το 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Aνάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της καινοτομίας» αξιολογήθηκαν επιλέγονται 20 εργασίες οι οποίες θα δημοσιευτούν σε ξεχωριστό τόμο με ISBN. Ο τόμος με τις βραβευμένες εισηγήσεις και τα πρακτικά του συνεδρίου θα δημοσιευθούν τον Μάρτιο 2021. 

Αναλυτικά:

  • Αικατερίνη Ατματζίδου, Παναγιώτα Γεωργίου, Δήμητρα Καφούνη, Ευθυμία Μπουλογεώργου, Αναστασία Παπακωνσταντίνου, Ιωάννης Φυτιλάκος, Χρήστος Χρήστου, Κωνσταντίνος Ανεστόπουλος: «Σκυταλοδρομία συνεργασίας σε ελλειπτική τροχιά»
  • Ιωάννα Βορβή, Ευγενία Δανιηλίδου, Φωτεινή Παπαγάλου: «Οι ιδέες του Ρήγα Βελεστινλή στα επαναστατικά έργα του. Δραστηριότητες για την ανάδειξή τους στο μάθημα της Λογοτεχνίας»
  • Ελένη Γκίκα, Μαρία Μπελογιάννη: «Παιχνίδια Ιστορίας. Δημιουργικότητα και συνεργασία στον Όμιλο Ιστορίας του Βαρβακείου Προτύπου Γυμνασίου»
  • Βασιλική Διονυσοπούλου, Παγώνα-Ξανθή Ψαθοπούλου: «Ο ρόλος της διοίκησης μονάδων προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στην οριοθέτηση, πρόληψη και αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής και τεχνολογικής εξάρτησης: Η ελληνική πραγματικότητα στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Περιστερίου»
  • Αικατερίνη Ζησάκη, Απόστολος Μαγουλιώτης: «Εικαστική παιγνιώδης μάθηση: Αξιοποίηση των εικαστικών παιχνιδιών στο Νηπιαγωγείο»
  • Ελένη Κάρτσακα, Ελπίδα Τοκμακίδου, Μαρία – Αντιόπη Τσακμαλή: «Η ομαλή μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, ως στοχαστική και συμμετοχική διαδικασία μέσα από την αξιοποίηση της τέχνης της παιγνιώδους μάθησης»
  • Γεώργιος Κορακάκης: «Διδάσκοντας Χημεία μέσω διαδραστικών πολυμεσικών εφαρμογών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»
  • Κωνσταντίνα Μπάλια, Μιχαήλ Σκουμιός: «Η επίδραση δύο διδακτικών παρεμβάσεων για τα ηλεκτρικά κυκλώματα στη δομή των επιχειρημάτων των μαθητών της Ε΄ τάξης του δημοτικού σχολείου»
  • Ναζίρ-Παύλος Ναζάρ: «Διδάσκοντας επίμαχα ζητήματα στο σύγχρονο δημοκρατικό σχολείο: Η περίπτωση της θρησκευτικής εκπαίδευσης»
  • Μαρία Νικολαδάκη, Αναστασία Γιαννάκη, Μαρία Φιλίππου: «Όχι άλλα μυστικά!»: Ένα εφαρμοσμένο πρόγραμμα  πρόληψης σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών με αναπηρία
  • Αικατερίνη Πιτρόπου, Παντελεήμων Χιονίδης: «Με χρονοκάψουλα την ελληνική γλώσσα ταξιδεύουμε στην ιατρική: Μια πρόταση δραματοποίησης για το γλωσσικό μάθημα στο γυμνάσιο»
  • Δημήτριος Ποιμενίδης, Βασίλης Παπαβασιλείου: «Ανακύκλωση και ενσωματωμένη ενέργεια: Προσέγγιση ενεργειακού γραμματισμού στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη»
  • Γεράσιμος Ρεντίφης, Νικολέττα Ζάγκα: «Η συμβολή της Ηρακλείτειας φιλοσοφίας στην κριτική σκέψη των μαθητών»
  • Μιχαήλ Σκουμιός, Κωνσταντινιά Μπάλια: «Μελέτη της βελτίωσης του περιεχομένου των επιχειρημάτων των μαθητών του δημοτικού σχολείου σε θέματα ηλεκτρισμού μέσω διδακτικών παρεμβάσεων»
  • Ευαγγελία Σταμέλου: «Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο «Σπυρί – σπυρί…» στον Αρχαιολογικό Χώρο Σέσκλου: από τον σχεδιασμό στην αξιολόγηση»
  • Ιωάννης Τάτσης: «Μαθητές θύματα πολέμου»: Έρευνα μαθητών στους τίτλους σπουδών των ηρώων προγόνων τους
  • Αναστασία Τοπάτση, Κωνσταντίνος Κατέρης, Δήμητρα Βαρσάμη: «Η επίδραση ενός παιγνιώδους τρόπου διδασκαλίας στην εκμάθηση των ελληνικών χορών «Γρήγορο χασάπικο» και «Πατούλα» σε παιδιά προσχολικής ηλικίας»
  • Ελένη Φλούδα, Αθανάσιος Δήμου: «Χρήση έξυπνων εφαρμογών Γεωπληροφορικής για εκπαιδευτικούς σκοπούς»
  • Μαρία Γιαννακού, Μαρία Χαρτοματσίδου-Τερεμπεσίοβα: «Ανακαλύπτοντας τον μαγευτικό κόσμο του κινηματογράφου μέσα στην «καταιγίδα»: Υλοποιώντας ένα πρόγραμμα διδασκαλίας του κινηματογράφου στο 20ό Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς στην εποχή του covid-19″
  • Κωνσταντία Χαραλάμπους, Χρίστος Παπαδημητρίου: «Συμπερίληψη εφήβων και ηλεκτρονικά μέσα»

Επιλέγονται 10 εργασίες οι οποίες θα δημοσιευτούν στο Ηλεκτρονικό Περιοδικό του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με ISSN

  • Βαρβάρα Βάμβουρα, Λευκοθέα Καρτασίδου: «Η προσβασιμότητα στις πολιτιστικές εκδηλώσεις ως παράγοντας προώθησης της κοινωνικής συμπερίληψης των ατόμων με αναπηρία: Μία μελέτη των απόψεων των θεατών του Φεστιβάλ «Η Αντανάκλαση της Αναπηρίας στην Τέχνη – Reflection of Disability in Art»»
  • Αικατερίνη Δήμα, Αστέριος Τσιάρας: «Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω καινοτόμων πρακτικών του εκπαιδευτικού δράματος σε μαθητές δημοτικού»
  • Χαρίκλεια Κανάρη, Μάγδα Νικολαραΐζη, Βασίλης Αργυρόπουλος, Μαρία Παπαζαφείρη: «Μουσεία και άτομα με αισθητηριακές αναπηρίες: Πραγματικότητα, προκλήσεις και προοπτικές για ένα μουσείο για όλους»
  • Στέλλα Κοντογιάννη: «Ο ρόλος των μουσείων, νέες διαστάσεις στην αποστολή των μουσείων»
  • Ηλίας Λυκογιάννης, Γιώτα Παπαδημητρίου: «Τέσσερα σχολεία παίζουν, γνωρίζονται, συνεργάζονται: Ένα διασχολικό κυνήγι θησαυρού στα «πέτρινα μονοπάτια»»
  • Αναστασία Ζωή Σουλιώτου, Βίκυ Γεροντοπούλου: «Artbots: ένα εργαστήριο τέχνης και τεχνολογίας με ιστορικές διαδρομές στη Μεγάλη Χάρτα της Ελλάδος του Ρήγα Βελεστινλή»
  • Μανώλης Παπαγρηγοράκης, Δημήτρης Δημητριάδης: «Κράτα μου το χέρι για μια βουτιά στο χθες: Η Μύρτις ζωντανεύει το παρελθόν στη σχολική τάξη»
  • Λεωνίδας Παπαδάκης, Μόδεστος Σταυράκης: «Βιωματικότητα, αυτοματισμοί, S.T.E.M. και η τεχνολογία του διαδικτύου των αντικειμένων στη σύγχρονη εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης σε έξυπνα εκπαιδευτικά δωμάτια απόδρασης (escape rooms) με σύγχρονες μεθόδους μάθησης»
  • Βασίλης Φούκας: «Οι σχολικές κοινότητες του μεσοπολέμου ως «τόποι» δημοκρατίας και ανάπτυξης κριτικής σκέψης»
  • Γεώργιος Φούντζουλας, Μαρία Κουτσούμπα, Eύη Νικολάκη, Βασιλική Τυροβολά: «Η μορφολογική μέθοδος διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της κριτικής σκέψης»

 

Share Button